3400 Mezőkövesd Zsóry-fürdő, Pandora utca 1. | +36 49 200 235 | info@pandora-apartman.hu
ajánlat 1 órán belül legjobb ár garancia

Ha már nem segít a bárányok számolása

Jógával az alvászavar ellen

Életünk egyharmadát alvással töltjük, a zavartalan pihenés biztosítja a kiegyensúlyozott hangulatunkat, megfelelő fizikai állapotunkat. Az alváshiány negatívan hat teljesítményünkre, emberi kapcsolatainkra, egészségi állapotunkra.

„Ébren fekszem, és súlyos gondolatok egymást kergetik a fejemben. Aggódok a jövőnkért, aggódok, hogy jó feleség vagyok-e, jó anya vagyok-e és így tovább. Mély gondolatok, melyek nem hagynak mélyen aludni.” (Erica)

„Istenem, már csak néhány órám maradt reggelig, holnap dolgoznom kell, és még mindig csak álmatlanul forgolódok.” (Amanda)

„Vannak teljesen normális éjszakáim. És vannak rémesek. Elalszom, majd hirtelen felriadok. Minden egy kósza gondolattal kezdődik, ami nyomasztó problémává dagad.” (Cynthia)

Ismerősek a fenti vallomások? Az alváshiány oka sok esetben az inszomnia, magyarul alvászavar vagy alvási rendellenesség. Lehet ez átmeneti probléma, amely az esetek többségében életünk stresszes időszakában fordul elő. De ha három hónapnál tovább tart, mindenképpen érdemes orvoshoz fordulni, mert sok esetben egészségügyi probléma áll a hátterében.

A stressz okozta alvászavar a kiváltó ok megszűnésével többnyire megoldódik. De még rövid távon is az alváshiány jelentős mértékben rontja az joga_2életminőségünket. Fáradtak, enerváltak vagyunk, türelmetlenek, nehezen koncentrálunk. Ez kihat az emberi kapcsolatainkra és a munkahelyi teljesítményünkre is. Érdemes olyan relaxációs gyakorlatokat alkalmazni, melyek segítenek ellazulni, így gyorsabban érhetünk el eredményt az alvászavar kezelésében.

Sokan, akik a stresszel összefüggő alvászavarban szenvedtek, arról számoltak be, hogy a rendszeres jóga nagyon sokat segített az állapotukon. Nem bonyolult pózokra kell gondolni, hanem néhány könnyen elsajátítható jóga gyakorlatra. Ezek segítenek a testben felgyülemlett feszültséget levezetni, ellazítanak, megnyugtatnak, optimalizálják az idegrendszer működését. Képzett jógaoktató segítségével gyorsan elsajátíthatók a gyakorlatok, melyeket utána otthon önállóan is alkalmazhatunk.